układ kierowniczy

Układ kierowniczy jest kluczowym w każdym samochodzie. Jadąc po prostej, najbardziej optymalne ustawienie kół to takie, które utrzymuje pojazd pewnie, stabilnie w jednym kierunku oraz mające najmniejsze opory toczenia.W przypadku jazdy łukiem, koła powinny poruszać się większym promieniem dla kół zewnętrznych i mniejszym dla wewnętrznych. Opona musi stykać się z podłożem.

Odpowiednie ustawienie geometrii zawieszenia wpływa na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy , jak również zużycie opon oraz paliwa. Specjaliści zalecają przynajmniej raz w roku – wiosną (gdy znikną powstałe zimą dziury w nawierzchni) wizytę w punkcie obsługi celem sprawdzenia zestawu parametrów definiujących położenia oraz ruch kół w trakcie jazdy . W skrócie można określić tę diagnozę jako ocenę sił krążących między oponami a podłożem.

Tradycyjnie spotkać możemy oferty dotyczące:

  • pomiaru zbieżności kół osi przedniej i tylnej – relacji wzajemnego ustawienia kół przednich i tylnych
  • analizy kąta pochylenia koła
  • pomiaru kąta pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

Na rynku dostępne są urządzenia sprawdzające w systemie 3D, czy geometria kół pracuje poprawnie. Dają możliwość bardzo dokładnego badania zawieszenia pojazdu. Dzięki ich precyzji możemy być spokojni, że nasz samochód zostanie bardzo dobrze zdiagnozowany. Pomiar geometrii kół na tradycyjnym urządzeniu jest oczywiście również miarodajny. Warto odwiedzać sprawdzone miejsca, by uzyskać fachową pomoc. Kierowca, zostawiając auto (osobowe, terenowe, busa) chociażby w celu wymiany opon, może poprosić o weryfikację , by wyeliminować luzy w pojeździe. Zwykle pracownicy warsztatu od razu odpowiednio regulują parametry. Potwierdzeniem jest wydruk z danymi pokazującymi stan przed i po regulacji. W niektórych punktach obsługi klient może wskazać ustawienia, jakie chciałby uzyskać w swoim samochodzie, powinien jednak wiedzieć, że dla wybranego modelu (odpowiednio dla marek opel, mazda czy innych) są konkretne wymagania w tym zakresie. Mechanizmy umożliwiające kierowanie pojazdem zużywają się jak każde inne. Zakup używanego auta, kolizja drogowa czy wszelkie problemy z prowadzeniem samochodu powinny skłonić kierowcę do odwiedzania sprawdzonego miejsca, gdzie geometria kół jest weryfikowana przez sprawdzonych mechaników. Takie doświadczenie ukaże prawdziwy stan techniczny samochodu i jego przeszłości.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here