Jak wymienić wycieraczki w samochodzie

Regularna wymiana wycieraczek w samochodzie jest bardzo ważna. Po osiągnięciu pewnego poziomu zużycia nie będą w stanie efektywnie oczyszczać szyb i utrzymać odpowiedniego poziomu widoczności. To z kolei wiąże się z niebezpieczeństwem i możliwością spowodowania wypadku. Dlatego warto dowiedzieć się, jak wymienić wycieraczki.

Wymiana wycieraczek – co trzeba wiedzieć przed wymianą?

Większość kierowców decyduje się na wymianę dopiero wtedy, gdy zauważają, że guma znajdująca się na piórze wycieraczki nie zbiera wody skutecznie, w wyniku czego na szybie zostają utrudniające widoczność ślady i smugi. Niektórzy odkładają wymianę wycieraczek nawet do momentu, gdy guma na piórach zaczyna odrywać się od pióra.

Producenci wycieraczek sugerują, by zmieniać je raz do roku, najlepiej po sezonie zimowym, gdy wycieraczki zużywają się najbardziej. Powinno się także w miarę regularnie kontrolować, czy wycieraczka zbiera wodę tak, jak powinna lub czy nie skrzypi w trakcie pracy. Są to najłatwiejsze do wykrycia oznaki, dzięki którym wiemy, czy wycieraczka wymaga wymiany. Używanie zużytych wycieraczek może prowadzić nawet do powstania przetarć i uszkodzeń szyby.

Kupując wycieraczki i inne części zamienne do samochodu powinno się kierować marką pojazdu, aby były dobrze dopasowane. Ponadto, najlepiej dokonywać zakupów w sklepach z komponentami wysokiej jakości, takimi jak Deler.pl. Przed zakupem należy upewnić się, jakie wycieraczki pasują do naszego samochodu. W niektórych modelach samochodów stosuje się wycieraczki przedniej szyby o różnych długościach, co może komplikować dobranie odpowiedniego kompletu.

Jak wymienić wycieraczki w samochodzie – demontaż zużytych części

Montaż nowych wycieraczek należy rozpocząć od zdemontowania starych i wyeksploatowanych. Aby to zrobić, należy podnieść ramiona do góry, do pozycji pionowej. Ruch ten musimy wykonać ostrożnie, bo użycie zbyt dużej siły może skutkować uszkodzeniem przedniej szyby, lub mechanizmu wycieraczek. W górze powinno być jedynie ramie, na którym wymieniamy aktualnie wycieraczkę. Rozłożone ramię może złożyć się z dużą siłą, np. wskutek podmuchu wiatru, co również stwarza ryzyko rozbicia szyby. W następnej kolejności trzeba zablokować ramiona i delikatnie nacisnąć pióro wycieraczki z dolnej strony ramienia.

Musimy mieć również na uwadze, że wszystko zależy od modelu samochodu i niektóre wycieraczki mogą być wyciągane w inny sposób. Wyżej przedstawiona metoda odnosi się do najczęściej spotykanego sposobu montażu wycieraczek. W przypadku odmiennego rodzaju należy posiłkować się instrukcją danego modelu.

pióro wycieraczki

Jak wymienić pióro wycieraczki?

Kolejnym krokiem jest zamontowanie nowej wycieraczki. Aby wymienić pióro wycieraczki, które pozostało po wyciągnięciu ramion, konieczny będzie odpowiedni adapter, który umieścimy na bazie mocującej. Nie należy go jednak wciskać do samego końca, bo w innym wypadku zamontowanie nowej wycieraczki będzie trudniejsze. Gdy wycieraczka zostanie umieszczona na plastikowym adapterze, trzeba ją mocniej przesunąć do góry. Po usłyszeniu kliknięcia możemy być pewni, że nowa wycieraczka została poprawnie zamontowana i możemy ją swobodnie ułożyć na przedniej szybie.

Jak wymienić pióro wycieraczki tylnej?

Wymiana wycieraczki tylnej wygląda nieco inaczej. Musimy odchylić wycieraczkę na zewnątrz, podobnie jak w przedniej. Tutaj jednak pióro wycieraczki tylnej należy odrobinę odgiąć z ramienia, chwycić je i przy pomocy naszego kciuka przycisnąć pióro do przodu. Wtedy zostanie ono lekko poluzowane, dzięki czemu będzie można łatwo je zdjąć z ramienia. Po wykonaniu tych kroków z łatwością będzie można zamontować nową tylną wycieraczkę. Przy czym trzeba pamiętać, żeby sprawdzić, czy nowy element został solidnie przymocowany.

Często jednak zalecana jest całkowita wymiana ramienia wycieraczki tylnej, ponieważ zwykle powodem niepoprawnego działania tego elementu jest nie tyle guma, ile sprężyna dociskowa. Dlatego wymiana pióra może tak naprawdę nic nie dać.

silniczek wycieraczki

Jak wymienić silniczek wycieraczki?

Silniczek wycieraczki, który wprawia w ruch pióro, najłatwiej ulega uszkodzeniu, gdy jest nieużywany. Najrzadziej wycieraczek używa się latem, gdy pogoda jest najczęściej słoneczna. Przyczyną uszkodzenia wycieraczki nie musi być samo przetarcie gumy ramienia i nie ten element podlega wymianie. Może być to właśnie silniczek, co da się poznać po bardzo charakterystycznym nieprzyjemnym hałasie, po aktywowaniu wycieraczek. Mogło dojść do spięcia czy przepalenia bezpieczników lub rozładowania akumulatora.

Kluczowym i oczywistym krokiem jest upewnienie się, czy do naszego modelu samochodu będzie pasował nowy silniczek wycieraczki. Następnie, gdy już znajdziemy odpowiedni zamiennik, musimy znaleźć dokładną lokalizację poprzednika w pojeździe. Najczęściej znajduje się w okolicach podszybia, tuż pod maską auta. Następnie należy delikatnie odkręcić silniczek i przykręcić nowy. Gdy oceniliśmy, że zamontowany mechanizm jest zamocowany stabilnie, możemy sprawdzić, jak wycieraczki się poruszają. Jeśli wszystko funkcjonuje bez zastrzeżeń, oznacza to, że wszystko wymieniliśmy, jak należy.

Należy jednak pamiętać, że na rynku dostępne są różne rodzaje wycieraczek. Ponadto, w wielu modelach samochodów, występują zróżnicowane mechanizmy. Dlatego, jeśli nie jesteśmy pewni, jak założyć wycieraczki, warto skonsultować się ze specjalistą, który nie tylko doradzi wybór najlepszej dla nas opcji, lecz także dokona montażu tego komponentu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here