Audi A4 B5 zadebiutowało w 1994 roku i był na początku dostępny jedynie w wersji sedan. W 1996 roku Audi dołączyło do swojej oferty także odmianę kombi o nazwie Avant. 1997 rok przyniósł pierwszy, niewielki face-lifting podczas którego wymieniona została kierownica, „zegary”, tylne lampy oraz listwy drzwi. Audi zaoferowało także nowe wersje wyposażenia modelu m.in boczne poduszki powietrzne czy zintegrowane światła przeciwmgielne.
Audi A4 B5 – wady i zalety modelu
W 1999 roku przeprowadzona została druga, tym razem już gruntowna, modernizacja. Zmianie uległy takie elementy jak klamki, zderzaki, reflektory, błotniki czy tylne lampy. Również wnętrze samochodu zostało zmodernizowane, pojawiła się m.in. nowa konsola środkowa oraz nowe elementy wyposażenia. Audi podwyższyło standardowy pakiet, w skład którego wchodził system ESP oraz 4 poduszki powietrzne. Produkcja Audi A4 B5 została zakończona w 2001 roku.
Audi A4 B5 oferowane było z 14 jednostkami napędowymi, w tym 10 benzynowymi oraz 4 wysokoprężnymi. Oferta wydaje się dosyć przejrzysta, jednak komplikuje ją fakt, iż poszczególne jednostki oferowane były w różnych wariantach, dając ich łącznie 40. Audi A4 B5 oferowane było w podstawowej wersji ze skrzynią manualną, ale klienci mogli wybrać także klasyczny automat o czterech przełożeniach oraz przekładnię typu tiptronic. Audi A4 B5 wyposażone jest w dosyć precyzyjny układ kierowniczy oraz układ wielowahaczowy w przednim zawieszeniu.
Audi A4 B5 oferowane były w indywidualnie dobranych opcjach wyposażenia, klienci do wyboru mieli między innymi takie elementy jak skórzana tapicerka, reflektory ksenonowe, ABS, ESP, automatyczna skrzynia biegów, napęd 4×4 czy dobre nagłośnienie marki Bose.
Najsłabszym elementem Audi A4 B5 jest przednie wielowahaczowe zawieszenie, w którym uszkodzeniu ulec mogą wahacze (4 przy każdym kole) a także elementy metalowo-gumowe. Przed zakupem wybranego egzemplarza warto przyjrzeć się zawieszeniu, by uniknąć dodatkowych kosztów na samym początku posiadania samochodu.
Samochód nie należy do najmłodszych, w związku z czym często psują się w nim elementy elektryczne takie jak otwieranie szyb, centralny zamek, regulowanie lusterek, rozrusznik, alternator czy nawet wycieraczki. Nie są to drogie naprawy ale bywają uciążliwe. W związku z wiekiem samochodu większość podzespołów ulegających zużyciu w trakcie eksploatacji, takich jak sprzęgło Audi A4 B5, może wymagać wymiany.
Najstarsze egzemplarze Audi A4 B5 mają już 24 lata, w związku z czym posiadają spory przebieg a ich stan pozostawia wiele do życzenia. Nie jest to jednak samochód drogi w serwisie, doprowadzenie do zadowalającego stanu nawet nieco zaniedbanego egzemplarza nie powinno być specjalnie kosztowne. Wadą Audi A4 B5 są mało dynamiczne silniki benzynowe a także przestarzały design.
Elementy, które mogą wymagać wymiany po zakupie to przede wszystkim części zawieszenia a także podzespoły ulegające normalnemu zużyciu, np. sprzęgło Audi A4 B5. Samochód nie jest na szczęście drogi w serwisie i warto utrzymywać go w dobrym stanie, wymieniając potrzebne części na czas nie pogłębimy dodatkowych uszkodzeń. Warto skorzystać z oferty sklepów internetowych np. sprzeglo.com.pl i dostarczyć samodzielnie sprzęgło Audi A4 B5 do warsztatu, dzięki czemu zaoszczędzimy sporo pieniędzy i serwis auta nie obciąży nadmiernie naszej kieszeni.